Daging Steak termahal di Malaysia.

Me'nate Steak House
Me'nate Steak House
Baru-baru ini gambar resit makan di Me' nate Steak Hub yang harganya mencecah sehingga RM9,388.50 telah dimuat naik di laman social dan terus menjadi viral. Kenapa mahal sangat sampai beribu-ribu ringgit? Sebelum membuat sebarang andaian negatif, lebih baik rasanya Selera Malaysia pergi siasat dahulu. Ok lah, next time turun KL, kita buat plan ke sana, and then baru buat review kaw kaw.

Me'nate Steak House
Selections
Sementara itu, sedikit info untuk semua tentang pemilik restoren.  Beliau ialah En Mustaffa Othman yang juga merupakan seorang pakar daging yang pernah berkhidmat di Istana Ratu Elizabeth di Istana Buckingham, London dan berkhidmat semasa mendiang Puteri Diana lagi.

Pada pendapat SM (belum lagi ke sana tau), di restoren ini,  steak yang dijual dalam lingkungan harga RM30-RM500 per gram. Jadi kalau lah anda berhasrat untuk ke sana, pastikan anda tahu apa yang nak diorder ya? Kalau poket tu koyak, order yang biasa-biasa sudah la.  Jangan pula nanti terkejut bila resit sampai, ambil gambar then terus upload ke laman social.

Tahukah anda daging Wagyu (diceritakan daging dari lembu yang diurut) itu sendiri sudah mahal harganya!

Matsusaka Wagyu
Matsusaka Wagyu
Bagi yang berminat untuk mencuba, Restoren Me'nate Steak Hub berada di;

Alamat: 16, Jalan Kerja Air Lama Satu, 
             Taman Shuet Liang Ampang, 
              Selangor.
Tel:        012-911 1777 

Post a Comment

NB: Anonymous and keywords comment will not be published.

Previous Post Next Post